Regulamin

Druhny i Druhowie!

Zapraszamy Was do udziału w niezapomnianej przygodzie! Rajd Brzask to impreza, którą przez wiele lat organizowali instruktorzy naszego hufca. W tym roku pragniemy powrócić do niej
i zaproponować Wam udział w wyczerpujących zmaganiach harcerskich zastępów. Przygotowaliśmy dla Was rywalizację, podczas której będziecie mogli wykazać się sprawnością fizyczną, sprytem, umiejętnością pracy w grupie oraz kreatywnymi pomysłami. Przewidujemy rywalizację zastępów harcerskich i starszo harcerskich przez trzy dni rajdu oraz współzawodnictwo zuchów podczas specjalnie przygotowanej niedzielnej gry. Całość pragniemy zakończyć wspólnym wspomnieniem Świętego Jerzego, patrona harcerzy.

Będzie nam niezmiernie miło – jeśli dołączysz do nas i Ty, Twoja drużyna i zastęp!
Impreza zakończy się Mszą Świętą w intencji harcerzy oraz uroczystym Apelem Hufca wraz z wręczeniem nagród zwycięskim zastępom. Na Mszę i Apel pragniemy serdecznie zaprosić całe środowiska, wraz z osobami niebiorącymi udziału w zmaganiach rajdowych, Waszych przyjaciół i rodziców.


Czuwaj!
Instruktorzy KH ZHP Żory


I. Organizator:
Hufiec ZHP Żory im. hm. Władysława Drobnego,
Osiedle Sikorskiego 52,
44-240 Żory

II. Termin i miejsce:
Rajd rozpocznie się w piątek 22.04.2016 roku w godzinach popołudniowych – rejestracja patroli odbywała się będzie w godzinach 16:00 – 17:00. Bazą imprezy będzie Ośrodek Szkoleniowo Biwakowy w Baranowicach, przy ulicy Pukowca 8.
Rajd zakończy się w niedzielę, 24.04, około godziny 14:00.
Szczegóły dojazdu oraz programu Rajdu otrzymają szefowie zgłoszonych zastępów pocztą elektroniczną.
III. Założenia ogólne:
Rajd Brzask jest imprezą harcerską i ma na celu promowanie harcerskiego stylu bycia, harcerskich technik i sprawności. W związku z powyższym udział w imprezie mogą brać zastępy harcerskie i starszoharcerskie, które będą rywalizowały ze sobą podczas trwania Rajdu.
Naszym celem jest również wspólne świętowanie Dnia Świętego Jerzego – patrona harcerzy. W związku z tym na niedzielne obchody zapraszamy nie tylko uczestników rajdu, ale również wszystkich zuchów, harcerzy, instruktorów, rodziców oraz przyjaciół naszego hufca i innych środowisk harcerskich.

IV. Zasady uczestnictwa:
Do udziału w rajdzie mogą zgłaszać się zastępy harcerskie, które działają w drużynach oraz takie, które stworzone zostały specjalnie na potrzeby Rajdu.
- Na trasę harcerską przyjmowane będą zastępy, których członkowie są w wieku 10-13 lat, czyli uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych. Zgłaszać można grupy 5-7 osób.
- Na trasę starszoharcerską przyjmowane będą zastępy, których członkowie są w wieku 13-16 lat, czyli uczniowie klas gimnazjalnych. Zgłaszać można grupy 6-osobowe.
- Na grę zuchową zgłaszać się mogą szóstki zuchowe, złożone z dzieci w wieku 5-10 lat (klasy I- III szkoły podstawowej). Szóstki zuchowe, ze względu na specyfikę tej grupy wiekowej liczyć mogą 5-10 zuchów.

V. Zgłoszenia:
Zgłoszenia należy przesłać na meila: anna.buksa@zhp.net.pl, do 15.04.2016, godzina 23:59. Do zgłoszenia należy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy

VI.Wyposażenie:

Każdy zastęp harcerski powinien posiadać: apteczkę pierwszej pomocy, mapnik lub folię do zabezpieczenia mapy, kompas lub busolę, przynajmniej jedną latarkę, przynajmniej jedną menażkę, zapałki.
Każdy zastęp starszoharcerski powinien posiadać: apteczkę pierwszej pomocy, mapnik lub folię do zabezpieczenia mapy, kompas lub busolę, przynajmniej jedną latarkę, przynajmniej jedną menażkę, zapałki, sprzęt pionierski, coś do pisania (kartki + długopis/ołówek).
Dodatkowo każdy uczestnik powinien mieć ze sobą: śpiwór, buty zmienne, wygodny strój do spania, mundur harcerski + nakrycie głowy, jedzenie na dwa śniadania i dwie kolacje, ulubioną herbatę, kubek.


Zuchy biorące udział w grze niedzielnej muszą być ubrane na sportowo (wygodne buty + sportowa kurtka lub bluza). Dodatkowo spakowane do małego plecaczka: woda na grę i kanapki lub owoce (prosimy nie pakować słodyczy, żelków, chipsów itp.). Prosimy, aby zuchy nie zabierały telefonów komórkowych ani sprzętów elektronicznych.


VII. Wpisowe:
Wpisowe w wysokości 20zł od osoby należy wpłacać na konto hufca ZHP Żory:

81 8456 0009 2001 0000 0622 0001 – Bank Spółdzielczy w Żorach
Tytułem: Brzask + Imię i Nazwisko dziecka + Nazwa zastępu

 Można również wpłacić gotówkę, u skarbnika hufca - w każdy czwartek o godzinie 18.00 w siedzibie hufca (Sikorskiego 52). W wypadku płatności gotówką prosimy, aby wpłaty dokonała jedna osoba za cały patrol. Otrzyma ona kwit przyjęcia gotówki. 

W ramach wpisowego zapewniamy:

  • Obiad w sobotę;
  • Ciepłą herbatę lub wodę do każdego posiłku;
  • Dyplomy uczestnictwa;
  • Nagrody dla najlepszych zastępów na trasie harcerskiej i sh;
  • Ubezpieczenie NNW;
  • Opiekę kadry instruktorskiej;
  • Ciekawy program;

Zuchy uczestniczą w grze niedzielnej nieodpłatnie.

VIII. Program rajdu:

Program rajdu oraz zadania jakie będą czekały na uczestników zostały przygotowane w oparciu o metodę harcerską i mają na celu promowanie systemu zastępowego, który jest podstawą pracy w drużynach harcerskich. Na trasie uczestnicy zmierzą się z zadaniami z technik i wiedzy harcerskiej, zadaniami sprawnościowymi ora zadaniami zespołowymi wymagającymi współpracy pomiędzy członkami zgłoszonych zastępów.
Za opracowanie programu odpowiada pwd. Adriana Kowalkowska.

IX. Kontakt z organizatorem:
W razie pytań i wątpliwości odnośnie rajdu, proIsimy o kontaktowanie się bezpośrednio z szefową biura rajdu: anna.buksa@zhp.net.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz