Druhny
i Druhowie! 
Zapraszamy Was do
udziału w niezapomnianej przygodzie! Rajd Brzask to impreza, którą przez wiele
lat organizowali instruktorzy naszego hufca. W tym roku pragniemy powrócić do
niej 
i zaproponować Wam udział w wyczerpujących zmaganiach harcerskich zastępów. Przygotowaliśmy dla Was rywalizację, podczas której będziecie mogli wykazać się sprawnością fizyczną, sprytem, umiejętnością pracy w grupie oraz kreatywnymi pomysłami. Przewidujemy rywalizację zastępów harcerskich i starszo harcerskich przez trzy dni rajdu oraz współzawodnictwo zuchów podczas specjalnie przygotowanej niedzielnej gry. Całość pragniemy zakończyć wspólnym wspomnieniem Świętego Jerzego, patrona harcerzy.
i zaproponować Wam udział w wyczerpujących zmaganiach harcerskich zastępów. Przygotowaliśmy dla Was rywalizację, podczas której będziecie mogli wykazać się sprawnością fizyczną, sprytem, umiejętnością pracy w grupie oraz kreatywnymi pomysłami. Przewidujemy rywalizację zastępów harcerskich i starszo harcerskich przez trzy dni rajdu oraz współzawodnictwo zuchów podczas specjalnie przygotowanej niedzielnej gry. Całość pragniemy zakończyć wspólnym wspomnieniem Świętego Jerzego, patrona harcerzy.
Będzie nam niezmiernie
miło – jeśli dołączysz do nas i Ty, Twoja drużyna i zastęp! 
Impreza zakończy się Mszą
Świętą w intencji harcerzy oraz uroczystym Apelem Hufca wraz z
wręczeniem nagród zwycięskim zastępom. Na Mszę i Apel pragniemy serdecznie
zaprosić całe środowiska, wraz z osobami niebiorącymi udziału w zmaganiach
rajdowych, Waszych przyjaciół i rodziców. 
Czuwaj!
Instruktorzy
KH ZHP Żory
I. Organizator: 
Hufiec ZHP Żory im. hm. Władysława Drobnego, 
Osiedle Sikorskiego 52, 
44-240 Żory 
II. Termin i miejsce:
Rajd rozpocznie się w piątek
22.04.2016 roku w godzinach popołudniowych – rejestracja patroli odbywała się
będzie w godzinach 16:00 – 17:00. Bazą imprezy będzie Ośrodek Szkoleniowo
Biwakowy w Baranowicach, przy ulicy Pukowca 8. 
Rajd zakończy się w niedzielę, 24.04,
około godziny 14:00.
Szczegóły dojazdu oraz programu Rajdu
otrzymają szefowie zgłoszonych zastępów pocztą elektroniczną. 
III. Założenia ogólne:
Rajd Brzask jest imprezą harcerską i
ma na celu promowanie harcerskiego stylu bycia, harcerskich technik i
sprawności. W związku z powyższym udział w imprezie mogą brać zastępy
harcerskie i starszoharcerskie, które będą rywalizowały ze sobą podczas trwania
Rajdu. 
Naszym
celem jest również wspólne świętowanie Dnia Świętego Jerzego – patrona
harcerzy. W związku z tym na niedzielne obchody zapraszamy nie tylko
uczestników rajdu, ale również wszystkich zuchów, harcerzy, instruktorów,
rodziców oraz przyjaciół naszego hufca i innych środowisk harcerskich. 
IV. Zasady uczestnictwa:
Do udziału w rajdzie mogą zgłaszać się
zastępy harcerskie, które działają w drużynach oraz takie, które stworzone
zostały specjalnie na potrzeby Rajdu. 
- Na trasę harcerską przyjmowane będą
zastępy, których członkowie są w wieku 10-13 lat, czyli uczniowie klas IV-VI
szkół podstawowych. Zgłaszać można grupy 5-7 osób. 
- Na trasę starszoharcerską
przyjmowane będą zastępy, których członkowie są w wieku 13-16 lat, czyli
uczniowie klas gimnazjalnych. Zgłaszać można grupy 6-osobowe. 
- Na grę zuchową zgłaszać się mogą
szóstki zuchowe, złożone z dzieci w wieku 5-10 lat (klasy I- III szkoły
podstawowej). Szóstki zuchowe, ze względu na specyfikę tej grupy wiekowej
liczyć mogą 5-10 zuchów. 
V. Zgłoszenia:
Zgłoszenia
należy przesłać na meila: anna.buksa@zhp.net.pl, do 15.04.2016,
godzina 23:59.
Do zgłoszenia należy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy
VI.Wyposażenie:
Każdy
zastęp harcerski powinien posiadać: apteczkę pierwszej
pomocy, mapnik lub folię do zabezpieczenia mapy, kompas lub busolę,
przynajmniej jedną latarkę, przynajmniej jedną menażkę, zapałki. 
Każdy
zastęp starszoharcerski powinien posiadać: apteczkę
pierwszej pomocy, mapnik lub folię do zabezpieczenia mapy, kompas lub busolę,
przynajmniej jedną latarkę, przynajmniej jedną menażkę, zapałki, sprzęt
pionierski, coś do pisania (kartki + długopis/ołówek).
Dodatkowo
każdy uczestnik powinien mieć ze sobą: śpiwór, buty
zmienne, wygodny strój do spania, mundur harcerski + nakrycie głowy, jedzenie
na dwa śniadania i dwie kolacje, ulubioną herbatę, kubek. 
Zuchy biorące udział w grze niedzielnej muszą być ubrane
na sportowo (wygodne buty + sportowa kurtka lub bluza). Dodatkowo spakowane do
małego plecaczka: woda na grę i kanapki lub owoce (prosimy nie pakować
słodyczy, żelków, chipsów itp.). Prosimy, aby zuchy nie zabierały telefonów
komórkowych ani sprzętów elektronicznych. 
VII. Wpisowe:
Wpisowe w wysokości
20zł od osoby należy wpłacać na konto hufca ZHP Żory: 
81 8456 0009 2001 0000 0622 0001 – Bank Spółdzielczy w
Żorach
Tytułem:
Brzask + Imię i Nazwisko dziecka + Nazwa zastępu
 Można również wpłacić gotówkę, u skarbnika hufca - w każdy czwartek o godzinie 18.00 w siedzibie hufca (Sikorskiego 52). W wypadku płatności gotówką prosimy, aby wpłaty dokonała jedna osoba za cały patrol. Otrzyma ona kwit przyjęcia gotówki. 
W
ramach wpisowego zapewniamy: 
- Obiad w sobotę; 
- Ciepłą herbatę lub wodę do
     każdego posiłku;
- Dyplomy uczestnictwa; 
- Nagrody dla najlepszych
     zastępów na trasie harcerskiej i sh; 
- Ubezpieczenie NNW; 
- Opiekę kadry
     instruktorskiej; 
- Ciekawy program; 
Zuchy
uczestniczą w grze niedzielnej nieodpłatnie. 
VIII. Program rajdu:
Program
rajdu oraz zadania jakie będą czekały na uczestników zostały przygotowane w
oparciu o metodę harcerską i mają na celu promowanie systemu zastępowego, który jest podstawą pracy w drużynach
harcerskich. Na trasie uczestnicy zmierzą się z zadaniami z technik i wiedzy harcerskiej, zadaniami sprawnościowymi ora zadaniami zespołowymi wymagającymi
współpracy pomiędzy członkami zgłoszonych zastępów. 
Za
opracowanie programu odpowiada pwd. Adriana Kowalkowska.
IX. Kontakt z
organizatorem: 
W
razie pytań i wątpliwości odnośnie rajdu, proIsimy o kontaktowanie się
bezpośrednio z szefową biura rajdu: anna.buksa@zhp.net.pl


 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz